Další možné otázky týkající se fungování hodinek
V aplikaci stále nevidím polohu hodinek, nefungují i další funkce hodinek
Prosíme, zkontrolujte, že Vaše SIM karta, vložená do hodinek je aktivní, podporuje volání a má aktivní data. Pokud jste si pro tyto účely koupili novou SIM kartu, tak ji nejdříve vložte do svého telefonu a aktivujte ji prvním telefonátem na jakékoliv číslo. Dále, po vložení SIM karty do Vašeho telefonu navštivte ve Vašem telefonu jakoukoliv webovou stránku a nechte ji načíst. Tímto se na SIM zaktivují data a zároveň se ověří, že SIM karta je v pořádku. Pozor na to, aby k načtení web.stránky byla použita data ze SIM karty a ne data přes WiFi.
Dále zkontrolujte, že v hodinkach je spravne nastaven APN kod mobilniho operatora, od ktereho je SIM karta. APN kód, je kód, který slouží pro připojení zařízení (hodinek) do mobilní datové sítě. Bez tohoto kódu hodinky nebudou správně fungovat. V hodinkach Gator2 jsou od vyrobce nastaveny APN kody T-Mobile, Vodafone a O2. V pripade ostatnich operatoru je potreba na hodinky zaslat sms ve speciálním formálu (SMS naleznete v uživatelském manuálu).
Hodinky na displeji ukazují přeškrtnuté G
Prosíme, zkontrolujte, že Vaše SIM karta, vložená do hodinek je aktivní, podporuje volání a má aktivní data. Pokud jste si pro tyto účely koupili novou SIM kartu, tak ji nejdříve vložte do svého telefonu a aktivujte ji prvním telefonátem na jakékoliv číslo.
Pokud by toto nepomohlo a na hodinkách je stále přeškrtnuté G, může to být způsobeno několika duvody:
- SIM karta nebyla do hodinek vložena správně
- Došlo k manipulaci se SIM kartou (byla např.vyndána) za běhu hodinek. Hodinky předtím nebyly vypnuty.
V případě, že došlo k manipulaci se SIM kartou bez předešlého vypnutí hodinek a na displaji svítí přeškrtnuté G, je nutné hodinky vypnout. V případě, že jste si v aplikaci Gator zakázali vypínání hodinek, hodinky vypnout nepůjdou je nutné počkat až do úplného vybití hodinek.
Hodinky se nenabíjí
Pro nabíjení použijte, prosím, vhodnou nabíječku a nabíjecí kabel, který je přiložen k hodinkám. V případě použití jiného kabelu či nabíječky může dojít k poškození hodinek. Gator2 a Gator3 používá kabel s magneticky přitažlivým portem, který se přikládá ze zadní strany hodinek. Plné nabití hodinek trvá zhruba 2,5 hodiny. Před prvním použitím hodinek je hodinky nutno nabít. Pozor, pokud nabíječka/kabel není přiložena přesně k portu a přesně nedoléhá, může se stát, že hodinky se nenabíjejí. Proto, prosím, vždy zkontrolujte, zda je kabel správně přiložen k portu. A dále také zkontrolujte, že v nabíjecím portu hodinek není žádná nečistota.
Při nabíjení se po jednom krátkém zmáčknutí tlačítka na hodinkách Gator2 zapnutí/vypnutí na boku hodinek, objeví na displaji hodinek nápis Charger connected, coz značí, že hodinky se nabíjejí. Po nabití hodinek se na displeji objeví po zmačknutí tlačítka zap./vyp. napis Charger done.Při nabíjení doporučujeme mít hodinky vždy vypnuté. Hodinky Gator3 signalizují nabíjení zobrazením ikony baterie na displeji.
Stalo se mi, že hodinky někdy neukazují úplně přesnou lokaci na metry
U této verze hodinek výrobce deklaruje přesnost okolo 5 -10 m. Což opravdu funguje, pokud se hodinky nacházejí na signálu GPS.
V případě že není dostupný signál GPS (například budovy a “stíny“ budov), tak je použita lokace WPS (WiFi), která je poměrně přesná. Nicméně tato technologie ví kde se nachází přípojka pro tuto technologii, ale již přesně neví kde se nachází modem jako takový, jak dlouhé vedou k modemu ve zdech kabely a kde přesně a jak daleko stojí uživatel hodinek od toho modemu. Takže technologie WPS (WiFi) dokáže být poměrně přesná, ale může se splést třeba i o 40 metrů.
Pokud jsou hodinky mimo signál GPS i WPS (například budovy bez silného WiFi signálu), lokují se hodinky pomoci technologie LBS (GSM), a tam už lokace není tolik přesná - technologie GSM jako taková neumí přesnou lokaci a dokáže pouze propočítat aproximaci lokace pomocí matematických modelů při použití tří LBS (BTS) antén GSM operátora. Technologie GSM může mít varianci v aproximace lokace třeba i 500 metrů, jelikož systém GSM nebyl vyvinut pro lokační účely a dokáže tedy vypočítat pouze přibližnou lokaci, ne skutečnou.
Špatná lokace může být způsobena i slabým signálem (slabe pokryti, vnitrek budov, atd...). Kombinace GPS, AGPS, LBS (GSM) a WiFi je v dnešní době nejlepší lokalizační technologie, nicmene i tato lokalizacni technologie je zavisla na sile signalu. Tudíž pokud se hodinky nacházejí na signálu GPS, pak je přesnost lokace do 5 metrů. Pokud využívají k lokaci jen signál GSM ,lokace už na metry přesná není.
Uživatel proto musí brát v potaz, že dostupné technologie závisí na síle signálu pro danou technologii v daném místě.
Zároveň doporučujeme vždy v aplikaci sledovat jak reálnou lokaci v čase, tak i historii lokací. V aplikaci Gator vpravo nahoře kliknete na ikonku “Historie lokací“, a tak můžete zkontrolovat všechny GPS a GSM polohy ve vybraný den. Přiblížíte mapu (aby se u aplikace Gator ukázaly všechny body) a detaily umístění můžete získat tím, že klikněte na značku na mapě. Dále je důležité sledovat i tzv. „modrý kruh“, pokud se zobrazuje na mapě.
Co znamená modrý kruh na mapě v aplikaci?
Tento modrý kruh se Vám na mapě v aplikaci zobrazí většinou v případě lokace hodinek pomocí GSM (mobilní síť). Jelikož lokace pomocí GSM není tak přesná, kruh zobrazuje přibližné místo, kde se hodinky nachází. Přibližná poloha hodinek je v tomto případě spočítána a vyhodnocena pomoci matematickych modelu na základě nejméně tří LBS (BTS) antén operatora v okolí a pohybu hodinek.
Při opuštění/vstoupení dítěte do bezpečnostní zóny obdržím od hodinek upozornění se zpožděním
Pokud se hodinky nachází na místě, kde je slabý nebo žádný GPS signál, upozornění přijdě až se zpozděním. Toto je úplně normální jev, jelikož bezpečnostní zóny jsou přímo na GPS signálu závislé.
Aplikace po mě vyžaduje verifikační/ověřovací kód, co to je a kde ho najdu?
V pripade, ze po Vas aplikace pozaduje overovaci verifikacni kod, pak se do aplikace prihlasujete jinym uzivatelskym uctem, nez jste se prihlasil/a uplne napoprve. Tento bezpecnostni kod je totiz automaticky generovan pri prvnim pridani hodinek do aplikace a vidi ho pouze prvni uzivatel, ktery si hodinky do aplikace pridal. Pokud si chce hodinky pridat nekdo dalsi, pak mu musi tento prvni uzivatel kod poskytnout. Prihlaste se tedy do aplikace prvnim uzivatelskym uctem,ktery jste pouzil/a a kod naleznete v Nastaveni, Kliknete pro upraveni profilu, overit kod.
Jak nastavit na hodinkách čas při změně letního času na zimní a opačně?
Jak zimní, tak i letní čas se na hodinkách aktualizuje automaticky podle aplikace. Jen je nutné mít v aplikaci povolený letní čas (v období letního času) a poté toto povolení (v období zimního času) opět vypnout. Povolení naleznete v Nastavení – Upravení profilu – Pokročilé nastavení – Povolit letní čas
Jak lze na hodinkach nastavit spravný čas?
Cas na hodinkach lze upravit primo v aplikaci. Jdete prosim do Nastaveni – Kliknete na upraveni profilu – Pokrocile nastaveni
Dale je mozne cas upravovat zmenou casoveho pasma. Nastaveni – Kliknete na upraveni profilu –Casove pasmo..
Jak nastavit to, aby dítě nemohlo hodinky vypnout?
Toto naleznete v Nastavení – Upravení profilu – Pokročilé nastavení – Povolit dítěti vypínání hodinek (pokud toto nepovolíte, dítě hodinky nemůže vypnout).
Je možné sledovat jedny hodinky ve více aplikacích na více mobilních telefonech? Nebo více hodinek v jedné aplikaci?
V jedné aplikaci je možné mít přiřazeno několik hodinek. Stejně tak je možné mít přiřazeny pouze jedny hodinky ve více aplikacích ve více mobilních telefonech (dítě sleduje např.maminka, tatínek, babička...). Ale POZOR, v tomto případě je nutné mít ve všech aplikacích uplně totožné nastavení a povolení. Jinak dojde k tomu, že hodinky neví, kterou aplikaci „poslouchat“ a nefungují správně.
Lokace hodinek se mi zastavila v jednom místě a i při pohybu hodinek se již nekolik hodin nemění
V tomto případě nejdříve ověřte data na SIM kartě. Lokace je závislá na datech. Pokud jste otestovali data na SIM kartě vložením SIM karty do mobilního telefonu a načtením jakékoliv webové stránky (pozor aby web.stránka byla načtena opravdu přes mobilní data a ne přes wifi) a lokace stále nefunguje, zašlete na hodinky server SMS. Její přesný formát nalezente v uživatelském manuálu. U každého typu hodinek Gator se totiž její formát liší. Z hodinek Vám zpět přijde SMS Config OK. Vyčkejte cca 10 min. a poté vypněte a zapněte hodinky.
Další věc, která toto ovlivňuje je to, že v případě, že GPS přijímač po delší době zapneme, musí se tato data stahovat z družic, což může zabrat i desítky minut.
Nemůžu hodinky vypnout
V tomto případě prosím nejdříve zkontrolujte,že v aplikaci máte nastaveno Povolení vypínání hodinek dítětem. Po aktivaci tohoto povolení je potřeba několik minut vyčkat, než dojde k synchronizaci hodinek s aplikací. Pokud ani poté nelze hodinky vypnout, prosime zkontrolujte data na SIM karte. Komunikace mezi hodinkami a aplikací probíhá na základě dat.
Hodinky po několika zazvonění automaticky přijmou hovor
Pokud si prejete tuto funkci automatickeho zvedani vypnout, na hodinky prosim zaslete příkazovou SMS (její přesný formát naleznete v uživatelském manuálu). Hodinky Vam odpovi zpet "Config OK". Pote je prosim